TIES461 Tietotekniikan opetuksen perusteet: harjoitustyö
Marianne Laapio
Palaa opettajan materiaaliin
Oppimateriaalin sisällysluettelo: Oppilaan ohjeet
Aloitussivu
3.-4. tunti: Koodauksen aloittelua - koodaustunti.fi
5.tunti: Scratch: Tutustuminen ohjelmaan, kirjautuminen sekä hahmo liikkeelle
6.tunti: Scratch: Tausta, äänet, hahmot ja hahmon ohjaaminen
7. tunti: Scratch: Kaksi hahmoa ja silmukat
8. tunti: Scratch: Ehtolauseet
9. -12. tunti: Scratch: Pelin koodaaminen
13. tunti: Scratch: Pelien viimeistely ja tallentaminen
13. tunti: Scratch-ohjelmointi: Pelien viimeistely ja tallentaminen
Tälle sivulle tulee ohjeet, kuinka Scratch-pelin linkki lisätään esim. Peda.net -sivulle, koulun kotisivulle,
luokan sivulle tai vastaavaan ryhmälle avoimeen sivustoon.
Lisäksi oppilaita ohjeistetaan kirjoittamaan
pelin julkaisemista varten Scratchissä lyhyt kuvaus, mitä pelissä tehdään ja miten sitä pelataan.
Marianne Laapio
(
marianne.laapio@kotiposti.net)
2016-12-11