TIES461 Tietotekniikan opetuksen perusteet: harjoitustyö

Marianne Laapio


Palaa opettajan materiaaliin

Oppimateriaalin sisällysluettelo: Oppilaan ohjeet


  • Aloitussivu
  • 3.-4. tunti: Koodauksen aloittelua - koodaustunti.fi
  • 5.tunti: Scratch: Tutustuminen ohjelmaan, kirjautuminen sekä hahmo liikkeelle
  • 6.tunti: Scratch: Tausta, äänet, hahmot ja hahmon ohjaaminen
  • 7. tunti: Scratch: Kaksi hahmoa ja silmukat
  • 8. tunti: Scratch: Ehtolauseet
  • 9. -12. tunti: Scratch: Pelin koodaaminen
  • 13. tunti: Scratch: Pelien viimeistely ja tallentaminen

  • 13. tunti: Scratch-ohjelmointi: Pelien viimeistely ja tallentaminen


    Tälle sivulle tulee ohjeet, kuinka Scratch-pelin linkki lisätään esim. Peda.net -sivulle, koulun kotisivulle, luokan sivulle tai vastaavaan ryhmälle avoimeen sivustoon.

    Lisäksi oppilaita ohjeistetaan kirjoittamaan pelin julkaisemista varten Scratchissä lyhyt kuvaus, mitä pelissä tehdään ja miten sitä pelataan.


    Marianne Laapio ( marianne.laapio@kotiposti.net) 2016-12-11