Demo 1 / Ma 10.9
Tehtävät
Numerot monisteen "Olio–ohjelmointi ja C++/97" mukaan. Yhteensä saa tehdä max. 8 tehtävää (pienellä olevia tehtävän numeroita). Enempää ei lasketa pisteisiin.
Hyvitykset +pisteitä kokeeseen, jossa 4 tehtävää/6 pistettä tehtävä:
|
10%
|
30%
|
45%
|
60%
|
75%
|
65%
|
95%
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1. OOP
Haluat tehdä pelin, jossa on autoja ja liikennevaloja. Auto pysähtyy punaisissa valoissa ja jatkaa matkaa vihreällä. Autot hiljentävät vauhtiaan, jos ne lähestyvät toisiaan (tai saavuttamistilanteessa vaan takana tuleva hiljentää). Mieti luokkahierarkia ja ota samalla huomioon että peliin voitaisiin jatkossa lisätä esim. liikennemerkkejä (nopeusrajoitus 50 km/h) ja koira, joka liikennevalon kohdalla nostaa jalkaa.
2. C++
3. Java
8.
Kirjoita luennolla jaetusta
elain.cpp
:stä vastaava Java-versio.
4. Käyttöliittymä ja Korppi
9-10.
Ota joku Korpin sivu ja suunnittele siihen parempi ja selkeämpi käyttöliittymä. Parannettavan sivun voit eri versioissaan ottaa selaimeen ja painaa SaveAs. Silloin voit editoida sivuja ja tehdä siitä sellaisen mikä sinun mielestäsi näyttäisi hyvältä ja käyttökelpoiselta. Muista että kurssijutuissa kursseja voi olla suuruusluokkaa 2000 ja laitoksia suuruusluokkaa 50 ja jokaisen opiskelijan pitäisi löytää oma kurssinsa helposti ja nopeasti ymmärtämättä välttämättä mikä laitos kurssin järjestää. Talleta vastaukseksi se sinun näkemyksesi –html-sivuna.
5. Mikä vika ”olio-ohjelmassa”
13-14.
Tutki Ohjelmointi 1 kurssin ensimmäisen luennon ”malliohjelmaa” kriittisesti. Kirjoita huomautuksiasi.
6. Yleistä
Demot (ainakin aluksi) maanantaisin 10-12
Agoran Auditorio 3:ssa
. Demot palautetaan
DemoWWW
:llä
(ks. kurssin kotisivut
http://www.mit.jyu.fi/vesal/kurssit/winohj07
). Demoja saa tehdä ryhmässä jos jokainen osallistuu tekemiseen. Tällöin kaikkien ryhmäläisten nimet kerrottava. Toisilta tai vanhoista
KOPIOINTI ON KIELLETTY