Constructor and Description |
---|
Vector()
Luo uuden 4x1 vektorin (0.0, 0.0, 0.0, 1.0)T
|
Vector(double a0,
double a1,
double a2)
Luo uuden 4x1 vektorin annetuista alkioista siten, että viimeinen alkio on 1.0
|
Vector(int i,
double ai)
Luo uuden 4x1 vektorin jossa annetussa paikassa on annettu alkio
|
Modifier and Type | Method and Description |
---|---|
double |
a(int i)
Palauttaa tämän vektorin annetussa paikassa olevan alkion
|
double |
innerProduct(Vector b)
Laskee tämän ja annetun vektorin sisätulon
|
Vector |
scalarProduct(double y)
Kertoo tätä vektoria annetulla skalaarilla
|
Vector |
set(double x,
double y)
Asettaa vektorin kaksi ensimmäistä alkiota
|
Vector |
set(double x,
double y,
double z)
Asettaa vektorin kolme ensimmäistä alkiota
|
Vector |
set(int i,
double ai)
Asettaa vektorin annettuun paikkaan annetun alkion
|
Vector |
sum(Vector v)
Summaa tähän vektoriin annetun vektorin ja palauttaa tuloksen
|
public Vector()
public Vector(double a0, double a1, double a2)
a0
- alkio (0, 0)a1
- alkio (1, 0)a2
- alkio (2, 0)public Vector(int i, double ai)
i
- paikka johon alkio asetetaanai
- asetettava alkiopublic Vector set(int i, double ai)
i
- paikka johon alkio asetetaanai
- asetettava alkiopublic Vector set(double x, double y, double z)
x
- alkio (0, 0)y
- alkio (1, 0)z
- alkio (2, 0)public Vector set(double x, double y)
x
- alkio (0, 0)y
- alkio (1, 0)public double innerProduct(Vector b)
b
- vektori jonka kanssa sisätulo lasketaanpublic Vector scalarProduct(double y)
y
- kertova skalaaripublic Vector sum(Vector v)
v
- summattava vektoripublic double a(int i)
i
- paikka josta alkio halutaan