Jos etsimisessä halutaan sallia jokerimerkkien käyttö, saattaa etsiminen johtaa joka tapauksessa peräkkäishakuun. Voitaisiin kuitenkin erotella erikoistapauksia:
Ankka Aku - voitaisiin käyttää mitä tahansa järkevää järjestetyn joukon hakualgoritmia Ankka* - voitaisiin etsiä järjestetystä joukosta 1. Ankka ja tämän jälkeen loppu peräkkäishakuna *Aku* - vaikea keksiä muuta kuin peräkkäishaku
Lähdimme kuitenkin alunperin oletuksesta, että kerhon koko on pieni. Siis tuskin peräkkäishakukaan vie kohtuuttomasti aikaa. Näin ollen käsittelemme kaikki hakutilanteet samalla tavalla.
Entäpä mikäli etsimisessä löytyy useita ehdon täyttäviä henkilöitä. Eräs tyypillinen tapa on tehdä aliohjelmapari:
etsi_ensimmainen etsi_seuraava
Vähän samaa ideaa sovellettiin jo aikaisemmin palanen - aliohjelmassa.