Ylös Edellinen Seuraava Otsikkosivu Hakemisto Sisällys

19.2.1 Näytön tehtävät lukemisessa

Tässä pitää taas valita mikä tehtävä kuuluu millekin luokalle. Selvästi nimen kysyminen ja muiden tietojen uteleminen on käyttöliittymäluokan cNaytto tehtäviä:

talletus.2\naytto.cpp - kerhon lukeminen

	int cNaytto::lue_tiedosto()
	/*
	** Luetaan kerho levyltä.
	** Ensin kysytään kerhon nimi.  Jos kerhoa ei ole, utellaan
	** lisätietoja ja luodaan se.
	----------------------------------------------------------------------------*/
	{
	  string tied,nimi; int maksimi;
	
	  do { // Kysellään kunnes tiedosto aukeaa tai luodaan uusi
	    cout << endl;
	    cout << "Anna kerhon nimi>";  lue_rivi(cin,tied);
	    if ( tied == "" ) return ilmoitus("Tiedoston nimeä ei annettu");
	
	    laita_tarkennin(tied,TARKENNIN);
	    if ( onko_tiedostoa(tied) ) return ilmoitus(kerho->lue_tiedostosta(tied));
	
	    cout << "Tiedostoa " << tied << " ei ole!" << endl;
	  } while ( kylla_kysymys("Luodaanko uusi tiedosto?") == 0 );
	
	  cout << endl;
	  cout << "Anna kerhon koko nimi    >";  lue_rivi(cin,nimi);
	  cout << "Anna kerhon maksimi koko >";  lue_rivi(cin,maksimi);
	
	  return ilmoitus(kerho->luo(tied,nimi,maksimi));
	
	}


Ylös Edellinen Seuraava Otsikkosivu Hakemisto Sisällys