Subject: Kari Varvikko/demo9/2-5,7

From: Kari Varvikko <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Nov 1994 14:20:10 EET

Kari Varvikko 	Demo9

Teht 2.	Jos on abstrakti luokka shape, niin esim. piirtamisessa
	kaytetaan taman luokan virtuaalista funktiota. Silloin
	destructorin taytyy tietenkin olla virtuaalinen, jotta
	sita voidaan kayttaa alemmasta luokasta.

	Koodin luettavuus karsii ja jos destructori on virtuaalinen
	niin saattaapi tulla konflikti, kun kaytetaan vaaraa 
	desturctoria.

Teht 3. Kyseessa lienee ystavaluokan ominaisuus, ettei nain ole
	mahdollista tehda.

Teht 4. Jouduttaisiin kirjoittamaan hirmuisasti lisariveja. 
	Ystavafunktioiden avulla homma hoituisi jouhevasti.

Teht 5. Ilmeisesti virhe on se, etta ilman sijoituksen maarittelya
	tapahtuu muunnos doubleksi, ilman etta vasemman puoleisesta
	arvosta tulee missaan tapauksessa kyseisen luokan olio,
	joten arvo on talloin vain jotenkin saatu reaaliluku.

Teht 7. Heraa kysymys: miksei toimisi? Toimii ainakin siksi, etta
	on maaritelty operaattori, jolla voidaan kyseinen
	taulukkoon viittaus suorittaa ja paluuarvona saadaan
	referenssi kyseiseen taulukon kohtaan. Jos ei palautettaisi
	referennssia, niin sijoitus ei olisi mahdollista.

--
Kari Varvikko  -  [email-masked]