| BitmapArraySample.java |
1 package sample2;
2 import fi.jyu.mit.graphics.*;
3 import static fi.jyu.mit.graphics.Bitmap.*;
4
5 /**
6 * Esimerkki kuinka bitmap muutetaan 2-ulotteiseksi kokonaislukutaulukoksi
7 * @author vesal
8 * @version 5.9.2010
9 */
10 public class BitmapArraySample {
11
12 /**
13 * Katsotaan melkein punaiset pisteet ja vaihdetaan ne valkoisiksi.
14 * Korjattu korjaus tehdään kesekllä kuvaa olevaan alueeseen.
15 * @param args ei käytössä
16 */
17 public static void main(String[] args) {
18 Bitmap bm = new Bitmap(0,0,"sample/CarSample.png");
19 EasyWindow window = new EasyWindow(bm.getWidth(),bm.getHeight());
20 window.add(bm);
21 int valkoinen = packRGB(255,255,255);
22
23 int [][] data = bm.getData(100,100,200,200); // otetaan palanen käsittelyyn
24
25 for (int iy=0; iy<data.length;iy++) {
26 for (int ix=0; ix<data[iy].length;ix++) {
27 int c = data[iy][ix];
28 if ( getRed(c) > 150 && getGreen(c) < 50 && getBlue(c) < 50 ) // jos aika punainen
29 data[iy][ix] = valkoinen; // niin valkoista tilalle
30 }
31 }
32 bm.setData(100,100,data);
33 bm.redraw();
34 }
35
36 }
37