Demo 1 / Ma 12.9


Numerot monisteen " Olio- ohjelmointi ja C++/97 " mukaan. Tämän kerran tehtävät lasketaan 1/2 x tehtävä lopputuloksiin. Yhteensä 16 tehtävää (eli max 8 puolitetua pistettä) lasketaan mukaan, eli voit valita ne 16 mieleisintä. Merkitse DemoWWW:hen skaalalla 0-16, Korppi puolittaa pisteet loppuvaiheessa.

Hyvitykset +pisteitä kokeeseen, jossa
4 tehtävää/6 pistettä tehtävä:
10%
30%
45%
60%
75%
85%
95%
1
2
3
4
5
6
7

1. OOP

1.
Tehtävä 1.1 Periytymishierarkia
2.
Tehtävä 1.2 Moniperintä
3.
Tehtävä 2.18 Neliö ja Tehtävä 2.19 Väri ja asento
4.
Haluat tehdä pelin, jossa on autoja ja liikennevaloja. Auto pysähtyy punaisissa valoissa ja jatkaa matkaa vihreällä. Autot hiljentävät vauhtiaan, jos ne lähestyvät toisiaan (tai saavuttamistilanteessa vaan takana tuleva hiljentää). Mieti luokkahierarkia ja ota samalla huomioon että peliin voitaisiin jatkossa lisätä esim. liikennemerkkejä (nopeusrajoitus 50 km/h) ja koira, joka liikennevalon kohdalla nostaa jalkaa.

2. C++

5.
Tehtävä 2.3 Kommentit makroissa
6.
Tehtävä 2.4 Miksi const parempi kuin #define
7.
Tehtävä 2.5 Miksi tyypitys on tärkeä
8.
Tehtävä 2.6 Ero palautustyypissä
9.
Tehtävä 2.7 Oletusarvot
10.
Tehtävä 2.8 Miksi inline- funktio on parempi kuin makro?
11.
Tehtävä 2.10 Tiedostot
12.
Tehtävä 2.11 Tietovirrat
13.
Tehtävä 2.12 Kumpi parempi?
14.
Tehtävä 2.14 Suojattujen tietojen palautus
15.
Tehtävä 2.16 Luokkamuuttujat

3. Java

16-17. Kirjoita luennolla jaetusta elain.cpp:stä vastaava Java-versio.

4. Käyttöliittymä ja Korppi

18-22.
Ota joku Korpin sivu ja suunnittele siihen parempi ja selkeämpi käyttöliittymä.
Parannettavan sivun voit eri versioissaan ottaa selaimeen ja painaa SaveAs. Silloin voit editoida sivuja ja tehdä siitä sellaisen mikä sinun mielestäsi näyttäisi hyvältä ja käyttökelpoiselta. Muista että kurssijutuissa kursseja voi olla suuruusluokkaa 2000 ja laitoksia suuruusluokkaa 50 ja jokaisen opiskelijan pitäisi löytää oma kurssinsa helposti ja nopeasti ymmärtämättä välttämättä mikä laitos kurssin järjestää. Talleta vastaukseksi se sinun näkemyksesi - html-sivuna.

5. Yleistä

Demot (ainakin aluksi) maanantaisin 10-12 Agoran Auditorio 3:ssa. Demot palautetaan DemoWWW:llä (ks. kurssin kotisivut http://www.mit.jyu.fi/vesal/kurssit/winohj05). Demoja saa tehdä ryhmässä jos jokainen osallistuu tekemiseen. Tällöin kaikkien ryhmäläisten nimet kerrottava. Toisilta tai vanhoista KOPIOINTI ON KIELLETTY!




Last update: ti 30.08.2005 11:35