Demo
1 / Ma 12.9
Numerot
monisteen "
Olio-
ohjelmointi ja C++/97
"
mukaan. Tämän kerran tehtävät lasketaan 1/2 x
tehtävä lopputuloksiin. Yhteensä 16 tehtävää
(eli max 8 puolitetua pistettä) lasketaan mukaan, eli voit valita ne 16
mieleisintä. Merkitse DemoWWW:hen skaalalla 0-16, Korppi puolittaa
pisteet loppuvaiheessa.
Hyvitykset
+pisteitä kokeeseen, jossa
4
tehtävää/6 pistettä tehtävä:
|
10%
|
30%
|
45%
|
60%
|
75%
|
85%
|
95%
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1. OOP
- 1.
- Tehtävä
1.1
Periytymishierarkia
- 2.
- Tehtävä
1.2
Moniperintä
- 3.
- Tehtävä
2.18
Neliö
ja Tehtävä 2.19
Väri ja asento
- 4.
- Haluat
tehdä pelin, jossa on autoja ja liikennevaloja. Auto pysähtyy
punaisissa valoissa ja jatkaa matkaa vihreällä. Autot
hiljentävät vauhtiaan, jos ne lähestyvät toisiaan (tai
saavuttamistilanteessa vaan takana tuleva hiljentää). Mieti
luokkahierarkia ja ota samalla huomioon että peliin voitaisiin jatkossa
lisätä esim. liikennemerkkejä (nopeusrajoitus 50 km/h) ja koira,
joka liikennevalon kohdalla nostaa jalkaa.
2. C++
- 5.
- Tehtävä
2.3
Kommentit makroissa
- 6.
- Tehtävä
2.4
Miksi const parempi kuin #define
- 7.
- Tehtävä
2.5
Miksi tyypitys on tärkeä
- 8.
- Tehtävä
2.6
Ero palautustyypissä
- 9.
- Tehtävä
2.7
Oletusarvot
- 10.
- Tehtävä
2.8
Miksi inline- funktio on parempi kuin makro?
- 11.
- Tehtävä
2.10
Tiedostot
- 12.
- Tehtävä
2.11
Tietovirrat
- 13.
- Tehtävä
2.12
Kumpi parempi?
- 14.
- Tehtävä
2.14
Suojattujen tietojen palautus
- 15.
- Tehtävä
2.16
Luokkamuuttujat
3. Java
16-17. Kirjoita
luennolla jaetusta
elain.cpp:stä
vastaava Java-versio.
4. Käyttöliittymä
ja Korppi
- 18-22.
- Ota
joku Korpin sivu ja suunnittele siihen parempi ja selkeämpi
käyttöliittymä.
-
- Parannettavan
sivun voit eri versioissaan ottaa selaimeen ja painaa SaveAs. Silloin voit
editoida sivuja ja tehdä siitä sellaisen mikä sinun
mielestäsi näyttäisi hyvältä ja
käyttökelpoiselta. Muista että kurssijutuissa kursseja voi olla
suuruusluokkaa 2000 ja laitoksia suuruusluokkaa 50 ja jokaisen opiskelijan
pitäisi löytää oma kurssinsa helposti ja nopeasti
ymmärtämättä välttämättä mikä
laitos kurssin järjestää. Talleta vastaukseksi se sinun
näkemyksesi - html-sivuna.
5. Yleistä
Demot
(ainakin aluksi) maanantaisin 10-12 Agoran Auditorio 3:ssa. Demot palautetaan
DemoWWW:llä (ks. kurssin kotisivut
http://www.mit.jyu.fi/vesal/kurssit/winohj05).
Demoja saa tehdä ryhmässä jos jokainen osallistuu tekemiseen.
Tällöin kaikkien ryhmäläisten nimet kerrottava. Toisilta
tai vanhoista
KOPIOINTI
ON KIELLETTY!