TU = tuntiopettaja VM = virastomestari VL = Vesa L TU: (10:13 huhhailee luentosalissa.) TU: Eikö se Vesa taaskaan aio tulla paikalle? VM: (10:15 työntää Sulo-roskiksen luentosaliin) VM: Tällainen tuli taksilla pihaan. Kuulema löytyi Palokan oluttuvalta ja tuossa lukee että Agora Auditorio 3 torstai klo 10. TU: Kiitoksia. VM: (poistuu salista) VL: (Roskiksesta kuuluu kolinaan.) TU: (kurkistaa sisälle, irvistää ja ottaa nenästä kiinni) TU: päissään kuin lappalainen, yäk. VL: Mitä joko on aamu? (humalaisella äänellä). VL: (Pöntöstä nousee pää) (Siemaisee lisää kossupullosta.) VL: Täällähän on porukkaa (siristelee silmiään). TU: Taasko sulla on PUTKI päällä. (Ottaa VL:n päästä pois pipon johon on teipattu putki, katselee putken läpi jotta yleisö näkee putken). VL: Mitä? En kuule kun on Javaa korvissa. TU: (Kyllästyneenä) Se on vahaa. (Vihaisena) Sanoin että Putki päällä! Putki päällä! VL: Pukki päivä? Ai joo. (Ottaa pöntön pohjalta tonttulakin) Onkos täällä kilttejä lapsia. Pukki on tullut kaukaa Korvatunturilta teitä katsomaan. Pukilla ei oo nyt lahjoja kun tontut sanoi että täällä on niin lahjakkaita lapsia. (Jatkaa mutinaa) Pukilla ei oo lahjoja... TU: (Puhuu mutinan päälle) Vesa! (Kyllästyneenä) Tuo juttu sinun piti esittää 2 viikkoa sitten. (Käskevästi) Nyt pitäisi opettaa ohjelmointia. VL: Vai niin (ottaa putken). Mää luulin että nyt on Uusi Pikku Joulu - UPJ. (loukkaantuu ja piiloutuu takaisin pönttöön) TU: Hmhm. Taas se suuttui (koputtaa pöntön kanteen ja raottaa sitä). TU: (Moittivasti) Miten sinä ilkiät tulla tuossa kunnossa tänne. Sinun pitäisi olla näille esikuva. VL: (Pöntöstä) Mikä? TU: Esikuva. ESIKUVA! (huutaa pönttöön) VL: (Nousee esiin) Ai tikikuva. Tuosta kun otat mun (ojentaa puhelimen) Sonnny Erikssonnin ja nappaat niin saat niille tikikuvan. Oota mää kampaan tukan. Näkyykö kello? Siinä on sykemittarikin... TU: (ottaa vaivautuneesti kuvan) Ei tästä kyllä esikuvaksi ole. VL: (Ylpeänä) Saatto tulla oikee vuoden luontokuva. Nörtti munii pöntössä. TU: Mutta nyt sun pitäisi tulla opettamaan näitä koodaamaan! VL: Mitä? TU: Koodaamaan. KODAAMAAN! (huom yksi O) VL: Ai dokaamaan? (kulaus kossua) Eikös sen opetus oo tutoreiden hommia? TU: Siis opetat niille Javaa. (näyttää yleisöä) VL: Mitä tavaa? Eikö ne osaa lukee? TU: Javaa. JAVAA! VL: Ite oot vajaa. TU: (Päätä pyöritellen) Let's see... VL: (innostuneena) Ai ceetä. Oisit heti sanonut. Oota mää tuun (meinaa nousta pöntöstä) VL: Mutta täällähän on naisiakin (menee takaisin pönttöön) mun pitää laittaa housut jalkaan. TU: Ei mitään C:tä vaan nyt ensin suunnittelua. VL: Mitä? TU: Suunnittelua. SUUNNITTELUA! VL: Yliarvostettu omainaisuus. Ihan niinkun ne sun esikuvaleikit. Suoraan hommiin vaan. (Heiluttelee sormia kuin näppäimistön päällä). VL: Mutta hei. Määhän oonkin jo valmiiksi puhujapöntössä. TU: Tuu nyt kuitenkin pois sieltä. VL: (Nousee mutisten pois pöntöstä ja hoippuu tietokoneen luo). Vai suunnittelua. Ja tietysti vielä dokumentointiakin? VL: Kyllä tuo TU on aina niin tiukka. Muistakaa sitten kun meette näyttää harkkaa, että kyllä ne on tarkkaa. Suunnittelua. Alahan nyt mennä siitä niin minä suunnittelua näille näytän. TU: Kiitoksia ja näkemiin (kaataa roskiksesta mapit ja kalvot lattialle ja poistuu roskiksen kanssa). VL: (ottaa lattialta koirankoppi-kalvon suunnittelun esimerkkinä ja alkaa luennon)