=== 15 ================================================================ Minusta tuntuisi että InSitun perusteella luentorakennetta voisi muuttaa vaikka sillä tavalla, että on perusrunko ja kun InSitu näyttää että jotakin asiaa ei osata, järjestetään tästä asiasta kertausluento, johon nimenomaan niitä kehotetaan saapuvaksi, joilla asia ei ole hallussa (InSitun mukaan). Nyt usein käy niin, että jos pidetään kertausluentoja, niin "gurut" tulevat sinne, koska pelkäävät menettävänsä jonkin tiedonpalasen... Toimisiko? --- 1----------------------------------------------------------------- Kuullostaa hyvältä. Itse en vaan tykkää turhasta elektroniikasta, liiallisella tekniikalla kikkailulla opiskelumenetelmissä. --- 2----------------------------------------------------------------- Olen samaa mieltä, kertausluentoja ennemmin tippumisvaarassa oleville kuin niille jotka asian jo osaavat. --- 3----------------------------------------------------------------- >..niin "gurut" tulevat sinne, koska pelkäävät menettävänsä tiedonpalasen.. Ja olisinkin menettänyt tiedonpalasia, jos en olisi tullut paikalle :) En InSitua vastusta, mutta se oli toisaalta hieman konemainen, eikä kohdellut ihmisiä yksilöinä. Mieluummin sellainen nappula luentosaliin, jota saisi painaa kun tekee mieli nukkua, eli asia on jo hallussa, eikä siitä kannata jauhaa enempää. --- 4----------------------------------------------------------------- Voi olla, miksei. --- 5----------------------------------------------------------------- Epäilenpä hieman. Itsekin tulin joskus tyytyväiseksi pienestäkin tiedonpalasesta vaikken mikään guru olekaan.. Eihän sitä pysty isoja palasia näin pieni mieli nielemäänkään. --- 6----------------------------------------------------------------- Saattaisi toimiakin. --- 7----------------------------------------------------------------- Ehkäpä. --- 8----------------------------------------------------------------- Joo, kelpo idea! Tosin se insitu homma ei kyllä välttämättä ole mielestäni paras osaamisen mittari. --- 9----------------------------------------------------------------- --- 10----------------------------------------------------------------- En usko. Mielestäni on hyvä, jos kurssin alussa käy selväksi käsiteltävät asiat ja aikataulu. --- 11----------------------------------------------------------------- Ei toimi. InSitu vääristää mielestäni kuvaa todellisista taidoista. --- 12----------------------------------------------------------------- Arvelen, että pelkän InSitu:n perusteella on paha saada kuvaa opiskelijoiden heikoista kohdista. Epäilen, että innokkaimmat käyvät hakemassa ne laatikot. --- 13----------------------------------------------------------------- Hmm, täytyy kyllä myöntää, ettei minun olisi tarvinnut niissä Insitu-luennoilla käydä, mutta halusin nähdä systeemin ja takapuolessa oli pelko, että menetän sen tiedonpalasen.. =) Hmm, voisihan tuota kokeilla. --- 14----------------------------------------------------------------- Mikä ettei, tulee vaan mieleen aikaongelma. Eli ellei tuo kertausluento ole tavalliseen luentoaikaan niin aina on niitä, jotka eivät pääse vaikka kartausta tarvisivatkin. --- 15----------------------------------------------------------------- Voisi toimiakin. Silloin "gurujen" ei tarvitsisi valittaa turhaan siitä ainaisesta kertaamisesta. --- 17----------------------------------------------------------------- Miksei. --- 18----------------------------------------------------------------- Sinänsä varmaan hyvä tapa arvioida, tarvitseeko kertausta. Mutta käytettäisiinkö InSitua siis joka luennolla? Jos niin voi tulla liikaa sähläystä. Periaatteessa jonkinlainen laajahko kertausluento (vaikka tehdään joku ohjelma normiluentoaikana samaan tapaan kuin niitä on nytkin tehty) InSitun avulla ja sitten myöhemmin vielä kertauksen kertausluento, jos oli jotain asioita, joita ihmiset eivät osanneet.