Ylös Edellinen Seuraava Otsikkosivu Hakemisto Sisällys

9.3.2 Alkuperäisen luokan muuttaminen

Läheskään aina ei voi täysin välttää sitäkään, etteikö alkuperäistä luokkaa joutuisi muuttamaan. Jos näin joudutaan tekemään, pitäisi tämä pystyä tekemään siten, että jo kirjoitettu luokkaa käyttävä koodi säilyisi täysin muuttumattomana (tai ainakin voitaisiin päivittää minimaalisilla muutoksilla) ja vasta uudessa koodissa käytettäisiin hyväksi luokan uusia ominaisuuksia.

Jos luokka on saatu joltakin kolmannelta osapuolelta, ei luokan päivittäminen edes ole mahdollista, vaan silloin täytyy turvautua muihin (parempiin) tapoihin.

Tehtävä 9.8 Luokan muuttaminen

Muuta ohjelmaa Aika4.java siten, että ajassa on mukana myös sekunnit. Kuitenkin niin, että alkuperäinen testiohjelma säilyy sellaisenaan toimivana. Voit lisätä testiohjelmaan uusia rivejä sekuntien testaamiseksi.

Tehtävä 9.9 Sekuntien tulostus aina tai oletuksena

Muuta edellistä ohjelmaa siten, että sekunnit tulostetaan aina.
Muuta edellistä ohjelmaa siten, että sekunnit tulostetaan oletuksena jos ne on != 0.

Ylös Edellinen Seuraava Otsikkosivu Hakemisto Sisällys