1   package sample2;
2   import fi.jyu.mit.graphics.*;
3   import static fi.jyu.mit.graphics.Bitmap.*;
4   
5   /**
6    * Esimerkki kuinka bitmap muutetaan 2-ulotteiseksi kokonaislukutaulukoksi
7    * @author vesal
8    * @version 5.9.2010
9    */
10  public class BitmapArraySample {
11  
12      /**
13       * Katsotaan melkein punaiset pisteet ja vaihdetaan ne valkoisiksi.
14       * Korjattu korjaus tehdään kesekllä kuvaa olevaan alueeseen.
15       * @param args ei käytössä
16       */
17      public static void main(String[] args) {
18          Bitmap bm = new Bitmap(0,0,"sample/CarSample.png");
19          EasyWindow window = new EasyWindow(bm.getWidth(),bm.getHeight());
20          window.add(bm);
21          int valkoinen = packRGB(255,255,255);
22          
23          int [][] data = bm.getData(100,100,200,200); // otetaan palanen käsittelyyn
24          
25          for (int iy=0; iy<data.length;iy++) {
26              for (int ix=0; ix<data[iy].length;ix++) { 
27                  int c = data[iy][ix];
28                  if ( getRed(c) > 150 && getGreen(c) < 50 && getBlue(c) < 50 ) // jos aika punainen
29                      data[iy][ix] = valkoinen; // niin valkoista tilalle
30              }
31          }
32          bm.setData(100,100,data);
33          bm.redraw();
34      }
35  
36  }
37