Luento06

Lumiukko/Lumiukko/Lumiukko.cs

Go to the documentation of this file.
00001 using System;
00002 using System.Collections.Generic;
00003 using Jypeli;
00004 using Jypeli.Assets;
00005 using Jypeli.Controls;
00006 using Jypeli.Effects;
00007 using Jypeli.Widgets;
00008 
00009 /// @authos Vesa Lappalainen
00010 /// @version 25.9.2012
00011 /// 
00012 /// <summary>
00013 /// Lumiukko, jonka palloa voi lyödä
00014 /// </summary>
00015 public class Lumiukko : PhysicsGame
00016 {
00017     /// <summary>
00018     /// Piirretään lumiukko kolmella pallolla ja asetetaan kunntelijat
00019     /// </summary>
00020     public override void Begin()
00021     {
00022         Level.Size = Screen.Size;
00023         Camera.ZoomToLevel();
00024         Level.BackgroundColor = Color.Black;
00025         Level.CreateBorders();
00026 
00027         PhysicsObject p1 = new PhysicsObject(2 * 100.0, 2 * 100.0, Shape.Circle);
00028         p1.Y = Level.Bottom + 200.0;
00029         Add(p1);
00030 
00031         PhysicsObject p2 = new PhysicsObject(2 * 50.0, 2 * 50.0, Shape.Circle);
00032         p2.Y = p1.Y + 100 + 50;
00033         Add(p2);
00034 
00035         PhysicsObject p3 = new PhysicsObject(2 * 30.0, 2 * 30.0, Shape.Circle);
00036         p3.Y = p2.Y + 50 + 30;
00037         Add(p3);
00038 
00039         // p3.Hit(new Vector(80, 1));
00040 
00041         Gravity = new Vector(0, -400);
00042         PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
00043         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
00044         Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Avustus");
00045 
00046         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, LyoPalloa, "Lyö keskipalloa ylöspäin", p2, new Vector(0, 1000));
00047     }
00048 
00049 
00050     /// <summary>
00051     /// Lyö valittua palloa haluutuun suuntaan
00052     /// </summary>
00053     /// <param name="pallo">pallo jota lyödään</param>
00054     /// <param name="suunta">suuntavektori lyönnille</param>
00055     private void LyoPalloa(PhysicsObject pallo, Vector suunta)
00056     {
00057         pallo.Hit(suunta);
00058     }
00059 }
 All Classes Files Functions