d,i etumerkillinen kymmenjärjestelmän kokonaisluku (Decimal, Integer) u etumerkitön kymmenjärjestelmän kokonaisluku (Unsigned) o etumerkitön oktaalijärjestelmän kokonaisluku (Octal) x,X etumerkitön heksadesimaalijärjestelmän kokonaisluku (heXadecimal) f reaaliluku muodossa [- ]ddd.ddd (Floating) e,E reaaliluku eksoponenttimuodossa [- ]d.dddeñdd (Exponent) g,G reaaliluku f tai eE muodossa mahdollisimman lyhyesti (General) c yksi merkki (Character) s merkkijono (String) p osoitin, jonka pitää olla void - tyyppinen (Pointer) n tämä ei tulosta mitään. Vastaavassa kohden parametri- listaa täytyy olla osoitin kokonaislukuun, johon talle- tetaan tämän tulostuslauseen aikana tulostettujen merk- kien määrä. % % - merkkiEnnen muotoilumerkkiä voi olla lisäksi (seuraavassa järjestyksessä):
- muotoilu tasataan vasemmalle (oletus on oikealle) + lukuarvon eteen tulostuu aina + tai - _ (tyhjä) kuten edellinen, mutta + merkin tilalle tulostuu välilyönti # vaihtoehtoinen tulostusmuoto, katso tarkemmin ANSI- C standardista tai C- kääntäjän manuaaleista 0 (nolla- merkki) täytemerkki välilyöntimerkin sijasta 0 numero.numero kentän vähimmäisleveys ja reaaliluvuissa pisteen jälkeen tulostuvien merkkien määrä * vastaavassa paikassa argumenttilistassa täytyy olla kokonaisluku, joka ilmaisee kentän koon *.numero numero.* *.* kuten edellä h,l,L vastaava argumentti tyyppiä short int, double tai long double