Demo 3 - Tehtävät

Tehtävät

  1. Yleistä edellisen demon aikaansaannokset niin, että voit sillä esittää usean huoneen valaisinjärjestelmän: Mitä valaisimia huoneessa on, mitkä kytkimet ohjaavat mitäkin valaisimia. Selvennys: Sama kytkin voi ohjata useita valaisimia jopa useissa eri huoneissa. Yksi järjestelmä hoitaa koko talon valaistuksen, eli ei onnistu demon 2 toisen tehtävän monistaminen joka huoneeseen. Vinkki: käytä viestinvälitystä. (max 6p: toimiva ratkaisu 2p; dynaaminen, konfiguroitava ratkaisu +2p; synkroninen +1p, asynkroninen +2p).

Toteuta tehtävä valitsemallasi ohjelmointikielellä. Käyttöliittymäksi kelpaa vallan hyvin tekstipohjainen liittymä, mutta halutessasi voit tehdä myös graafisen käyttöliittymän. Tuotokselle on hyvä paikka kurssin tracissa

https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ties441/oa2011/demot/demo3
. Tee tuon alle oma hakemisto, johon voit tallentaa ohjelmasi.

Demohyvitys

Ensimmäiseen osallistumaansa tenttiin saa demohyvityksen. Demohyvitys lasketaan jakamalla demoista saatujen pisteiden määrä demokertojen määrällä. Maksimi hyvitykselle tulee siis olemaan kuusi pistettä.